dag 1, vertrek uit Zwolle

23 april 2019 - Nijmegen, Nederland

Hallo allemaal, afscheid nemen is niet gemakkelijk, maar we hebben het droog gehouden. We weten wat we aan elkaar hebben. Het is wel een afscheid voor langere tijd. Met wederzijds goedvinden. Er is geen crisis of zo, mocht je dat denken. De tocht ging voorspoedig. Ik had het gevoel meer voor de wind te hebben gereden dan tegen de wind. De route was de kortst mogelijke, langs het apeldoorns kanaal, over de Veluwe, Arnhem Gelredome en aankomst bij zus Grietje tegen 16:30 uur. Totaal 88 km. Voorbij Apeldoorn kwam ik langs Ceasarea een opvanghuis voor oa verslaafden, van het Leger des Heils. Ik heb voor de tocht een stempelkaart aangeschaft om op weg naar Santiago stempels te verzamelen. De belangrijkste zijn voor Santiago-gangers de laatste 200 km vóór Santiago. Je moet dan elke dag minimaal 2x laten afstempelen, anders krijg geen certificaat. Ik stond voor Ceasarea en twijfelde of ik daar een stempel zou halen bij de receptie. Uiteindelijk ben ik naar binnen gegaan voor een stempel. Die hadden ze wel en een leuk gesprek volgde. Onderweg bij Deelen op een rustpunt (ik had net even de voeten rust gegund) kwam toen ik weg wilde gaan een vrouw aan die van zomer een tocht op de fiets naar de Middellandse zee gaat maken. Zij zag van verre al dat ik naar Santiago ga fietsen. Hoe kon ze dat weten?

Waar ik geluncht heb had ik behalve een uitzicht ook een mooi inzicht.

Dat was het lieve mensen. Morgen weer een nieuwe weg. Groet en fijne avond

1. Daniel:
    23 april 2019
    Ha pa je komt langs mooi plekjes, leuk! Goed dat je tijd neemt voor pauzes; de weg (naar Santiago) is je doel ;)