Dag 17

9 mei 2019 - Vézelay, Frankrijk

Gisteravond heeft behoorlijk geregend met onweer erbij, maar ik zat rustig in mijn hutje te eten en daarna lezen. Paar keer de weerberichten bekeken en de beste tijd zou 12 uur vertrekken zijn. Na een goede en lange nachtrust opgestaan, gedoucht en de boel bij elkaar gepakt. Toen ik van de doucheruimte naar de hut liep regende het weer zoals afgegeven. Om 11:15 uur sleutel afgegeven en naar de winkel voor nieuwe proviand. Op pad en ca 30 km langs de Yonne gereden met om de 2a3 km een sluisje. Een paar scheepjes (engelse) tegengekomen en een vlakke weg met de wind uit het westen. Onderweg geluncht in Mailly-le-Château. Verderop zijn nog steile kalkrotsen langs de route waar alpinisten oefenen. Bij Châtel-Censoir ga je richting Vézelay, waar nog wat klimwerk in zit. Dan nader je het stadje en dat is mooi. De pelgrimsgîte kent regels: straks naar de dient om 18 uu en 18:30 nog iets? Vanaf 21 tot 7 uur stilte op de zaal. In ieder geval geen mobieltjes die af kunnen gaan. Ik heb mijn verhaal geschreven en straks weet ik meer. Dan kom ik er nog op terug en pas mijn verhaal aan. 🙏 vaandag 45 km, totaal 935

1. Hans:
    10 mei 2019
    Leuk om je zo te kunnen volgen Chris.
    Succes en hou het droog.
  2. Wim Duiveman:
    10 mei 2019
    Gisteravond heb ik je gemist bij de kampvuur avond Chris. Het was heel druk want er was de hele avond echt goede muziek. Een aantal mannen die afwisselend alleen of in duo speelden en soms ook samen. Hier regent het ook vaak dus niet alleen bij jou😉. Leuk om jou te volgen op deze manier. Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal
  3. Grietje en Hans:
    10 mei 2019
    Hallo Chris leuk je zo te volgen, het is zwaar maar jij gaat er voor, toppie doe het rustig aan. Liefs van ons.
  4. Tim:
    10 mei 2019
    Leuk om je reis zo te kunnen volgen, hopen dat het weer de rest van je reis mee zal zitten!