Dag 23

15 mei 2019 - Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk

Gisteren onderweg nog een fles wijn en pinda’s gekocht om ‘s avonds samen van te eten en te drinken. Klein feestje op het weerzien. Het was een klein huisje. Ik kon er nog net bij. In tegenstelling tot de vorige dag gingen deze avond vroeg naar bed, ik ook. Ik ging douchen en op bed liggen. Nog wel wat gepraat, die belg vond ik wel grappig. Steeds een grapje tussendoor. Hij zei dat hij veel mee bereikt had. Oa een examen, proberen met een kwinkslag de lachers op je hand te krijgen. Dan heb je een voorsprong. Ik vond dat hij wel wat had van een belg met z’n grappen: Urbanus. Hij was niet beledigd. Wel weer gesnurk, ik had er iets meer last van. Willy had iets op zijn neus gedaan, maar dat hielp ook geen meter. Volgende dag vroeg op. Ik had een oproep gemist van Lourina. Gelijk berichtje bel me maar als je dit leest. Zij wilde feliciteren met onze trouwdag. Pas elf jaar getrouwd en nog steeds gelukkig, gelukkiger met elkaar. In het begin van de dag is het nog koud en tegen 10 uur wordt de zon steeds krachtiger en doe je weer een jas (laagje) uit. De omgeving weer mooi. Nog over een stuwmeer La Creuze gereden, veel bossen en weilanden en flinke stijgingen en afdalingen. Ik vind wel prettige vooral de afdalingen. Maar niet te stijl liefst want ook vandaag ging het over de 50 km per uur. Dat is wel hard hoor. Als de weg niet overzichtelijk is door bochten rem ik wel af, zeker weten. Tussen de middag een plat du jour met canard, best lekker. Een wijntje erbij, ter ere van onze trouwdag. Gelijk telefonisch overnachting geregeld in Bénévent-l’Abbaye. Dat was nog ca 30 km. Ik moest er voor 17:30 uur. Ik zei dat moet lukken, het werd 17:25 uur. Spannend. Ik deel de kamer met een nederlander Geert uit Maasbree, een wandelaar. Wilde al vanaf z’n dertigste deze tocht maken en is er nu op 66-jarige leeftijd aan toe gekomen. Hij geniet er met volle teugen van. Ik ook steeds meer. Vandaag 75 km, totaal 1275

1. Peter Post:
    15 mei 2019
    Hey Chretien mooie tour gemaakt vandaag, klasse. Bijna bij Bordeaux. Chapeau man. Ga zo door. 🙏👍
  2. Sylvia:
    15 mei 2019
    Gefeliciteerd met je trouwdag. Ik kan het me nog goed herinneren. Reuze leuk om deze toch zo met je te mogen beleven. Ik vind het heel stoer van je. Veel sterkte met het vervolg en ik weet zeker dat je het tot een goed einde zal brengen. Groetjes Sylvia
  3. Joke en Henk:
    16 mei 2019
    Gefeliciteerd Chris met jullie huwelijksdag!
    Je blijft optimistisch en genieten ondanks alle tegenslagen op je
    tocht! Knap hoor!
  4. Alette Brandt:
    16 mei 2019
    Hallo Chris, leuk iets te lezen over je fietstocht. Het lijkt me een geweldige uitdaging. Gefeliciteerd met jullie trouwdag en nog een goede reis gewenst voor de rest van je avontuur.
    Groetjes Gerard en Alette
  5. Maria:
    hee wat knap van je
  6. Carla Janssen en Gerard Roerink:
    Hey bovenstebeste,
    Fijne felicitaties💐💐een zoen💋en een omhelzing😇 vanwege jullie huwelijk. Verdorie Chris, ik krijg de blues van je en ben vol verwondering en bewondering over wat je allemaal meemaakt, doet en voelt. Zit momenteel weer in de het Isala-circuit. Scans, onderzoeken, longarts, cardioloog, dat soort dingen. Toch wat embolietjes in de longen. Dat wordt o.a. met bloedverdunner behandeld. Binnenkort adviesgesprek met mijn buurman (eigenaar fysiotherapiepraktijk, weet je nog?) over bewegingsmogelijkheden, we zien het wel. Hierin kun je mij aanmoedigen. Het feit dat je aan mij denkt ook bij het opsteken van een kaars, help natuurlijk ook. Tjonge, jonge, een fietstocht van méér dan 2000 km, respect, lieve man, succes, plezier en sterkte, tot later, goeds en liefs van ons.💕🙋🏻🙋🏻‍♂️