Dag 24

16 mei 2019 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

‘S Avonds doe je eigenlijk niet zoveel meer. Meeste mensen gaan vroeg slapen. We eten nog wat stokbrood met kaas of pate. Na het eten koffie of thee drinken ging Geert slapen. Ik had nog een wasje gedaan en buiten te drogen gehangen. Dat was om elf uur alweer droog. Toen Geert ging slapen kwam de eigenaar langs hij was volgens Claire ingenieur. Hij stond in de deur met donkere kleding aan, muts op en slank. Hij had de hel dag gewerkt. Hij legde voor andere, vooral engelsen, nieuwe riolering op ‘beerputten’ aan. Veel buitenwerk, afvoeren ed. Ik vertelde dat ik vnl het binnenwerk (badkamers) deed in Nederland. Dat klikte, leuk gesprek en kreeg nog een uitnodiging om engelse black tea met hem te drinken. Dat gedaan op zijn appartement op de eerste verdieping. Yorkshire tea met melk. Was gezellig. Toen nog even Netflix gekeken en daarna naar bed. Om 6:25 uur weer op pad, na ontbijt. Ik zocht in de hoofdstraat naar de weg en kwam Chris (de ingenieur) tegen. Heeft me de weg gewezen en gelijk een mooie afdaling. Daarop volgt weer een beklimming en dat ging de hele dag door. Ik heb vandaag 45 km gefietst! Ik had liever verder gegaan, maar kon geen onderdak vinden op 30/40 km verderop. Dus in St. Léonard gebleven. Leuk stadje, behulpzame mensen. Voor de pelgrimsgîte moest je de ‘sleutel’ bij het toeristenburo afhalen, waar ik later achter kwam. Het is wel eens zoeken. Ik kwam vandaag ook weer een stuwmeer onderweg tegen, maar het water daarin stond erg laag. Vanavond zit deze herberg vol met 2 nederlander en 8 fransen. Het is binnen lekker, terwijl het buiten afkoelt. Vandaag 45 km, totaal 1320

1. Ina van der laan:
    16 mei 2019
    Chris je ziet prachtige dingen, natuur , gebouwen, mensen. een hele beleving.
    al fietsend zie je het anders dan ik het drukke verkeer in de auto of een ander vervoermiddel.
    veel plezier voor de volgend de routes.