Dag 27

19 mei 2019 - Rocamadour, Frankrijk

Gisteren na inchecken nog even terug richting stad om een paar boodschappen te halen en weer op kamer. Film gekeken, eten klaargemaakt en kamer geboekt voor Rocamadour. De volgende ochtend ontbij en daarna Mijn zondagse favorite programma gekeken en daarna inpakken en op de fiets. Eerst weer 5 km terug naar de route. Door Brive-la-Gaillarde, wat een mooi centrum met oude gebouwen heeft. Jammer dat ik de vorige avond niet even rondgereden heb. Uit de de stad een flinke klim van 6 km en 7%. Het zou droog blijven en het is droog gebleven tot 19:00 uur. Ik heb niet eerder zoveel foto’s gemaakt als vandaag. Turenne was mooi, Martel ook (heb daar geluncht), bij Meyronne over de Dordogne gefietst. Als laatste highlight loop ik door Rocamadour. Enorm veel geklommen op het laatst ook nog even 2 km 7%. Daar raak je wel bezweet van, eigenlijk vanmorgen en aan het einde van de dag voor het eerst, daarvoor was het nog niet zo zwaar. Er komt nog meer las ik vanavond. Na installatie op kamer en gedoucht loop ik de Rocamadour. Indrukwekkend hoe dat allemaal zo lang geleden is gebouwd. Veel foto’s. Ik zal een aantal publiceren. Vandaag 60 km, totaal 1490

1. Sylvia:
    19 mei 2019
    Prachtige foto's
  2. Carla en Gerard:
    20 mei 2019
    He Chris je bent er bijna ,zo lijkt het ,met al die al gefietste kilometers. Wat ga je eigenlijk doen als je in Santiago D C bent gearriveerd? Goed veilige reis nog👍Liefs van ons
  3. Wim Duiveman:
    20 mei 2019
    Mooie foto,s maat. Nog geen heimwee naar thuis af en toe?
  4. Marcella:
    25 mei 2019
    Leuk dat je in Rocamadour bent geweest Chris. Ooit was ik daar ook met een paar vriendinnen. Bijzonder stadje zo tegen een bergwand gebouwd. Destijds al aardig toeristisch maar mooi om te zien. En de Dordogne roept ook herinneringen op. Mooie omgeving. Goede reis verder en groet uit bevend 😕Groningen.☺