Dag 29

21 mei 2019 - Castet-Arrouy, Frankrijk

Nadat ik mijn kampement had ingericht en ‘ons’ verhaal geschreven heb ga ik het dorpje in op zoek naar eten. Pas op! Het is maandag en is er veel dicht. Ik had geluk een eetlokaal was open en gastheer nodigde mij van harte uit. Ik was op moment ca 19:45 uur de enige gast. Ik bestel gelijk een biertje (ik denk beetje alcohol in het bloed houd mij vannacht misschien wel warm?) en even later de menu-kaart. Ik zie van alles staan en bestel uiteindelijk fêté veau of zoiets met een sausje enzo. De ober loopt weg. Ik ga naar de bar voor de wifi-code en daar staat de kok. Hij spreekt een beetje en vraagt of ik weet wat ik besteld heb? Nee, niet echt. Hij zegt: kalfstong. Ik zeg: Oo! Waarop hij zegt: het is erg lekker. Ok. Het stond dan ook boven aan de lijst met suggesties. Ok, doe maar. Ik ga weer naar mijn plek met de wifi-code en bel even. Dan komt toch sneller dan verwacht mijn bestelde gerecht. Ik heb het bord leeg gegeten. Of het ik het nog eens bestel? Waarschijnlijk niet. Maar je bent in Frankrijk dus eet je wat zij eten, zei Daniël. Terug naar de tent en gelijk slapen. Het was donker 22:00 uur. 6 uur later wakker. Heerlijk geslapen. Om 6 uur opgestaan tent kletsnat ingepakt. Het was mistig tot ca. 10:00 uur. Toen was ik in Moissac. De Cathathedraal in, naar Pelgrimshuis voor stempel en kreeg een kopje koffie aangeboden. Hier hoorde ook dat zij van horen zeggen de route langs de kust veel klimmen dalen is en minder onderkomens, dus houd ik het bij oorspronkijke plan. Langs de kust moet ook een keer en dat te voet! Nog geīnterresserden? Ik kwam nog een schots grzin uit uit Edenburgh tegen die ook fietstocht maakten. Vanuit Moissac ging het een tiental kms langs het kanaal ‘Tarne’, dus mooi vlak. Daarna richting Miradoux (wonder gebeurd: brand en waterbron op, door een spontane processie draaide de wind en was er weer water - korte versie) en hier volgden de dorpjes elkaar op evenals de hellingen, die waren best pittig te noemen. Na Miradoux volgde dit dorpje en daar was een gite met ook daarachter een grasveldje waar ik mag staan de tent. Vandaag erg veel wandelaars voorbij gefietst en hiet zitten er een aantal. Ik ga zo meteen eten en kennis maken. Een lieve groet. Oja, en niet tegeten: Emma heeft haart theorie rijexamen gehaald: nogmaals gefeliciteerd. Vandaag ca 90 km, totaal 1670

dit moet ik nog een kwijt: na de natte, mistige periode heeft almaar de zon geschenen. Een enkel wolkje nog te zien. Het is prachtig en ik schiet inmiddels al lekker op?