Dag 41

2 juni 2019 - Logroño, Spanje

Ik zat dus naast een jonge vrouw uit Alaska, zij was met haar moeder en een vriendin van haar moeder en een neef, samen de camino lopen. Tijd genoeg. Aan deandere kant een echtpaar uit Roemenië. Ik had niet verwacht daarmee een gesprek te kunnen voeren, vanwege de taal, maar zij spraken goed Engels. Heeft een zus die bij Brussel heeft gewoond en gestudeerd in Leuven. Later naar Finlan verhuisd en een broer in Spanje. Leuke mensen. Ze vertelde dat ze 30 kg is afgevallen kort voordat zij aan de camino begonnen. Zij kon zo lekker koken en at graag, maar nu ket goed op met wat ze eet. Knap hoor. Later nog een nederlands stel. Zij hopen 30 juni in Santiago te zijn. Dan zijn ze 26 jaar getrouwd. Zij hadden allebei de datum op onder(binnen)kant  van de arm getattood! Er was ook nog een groep Italianen die met een kas voor een jonge vrouw die lichamelijk niet zelf de tocht kon maken, maar met hele team maakten zij de camino. Ja, ongeveer zoals in film, die vanaf 1 juni in de bioscoop draait. Ik had de wekker ook gezet, maar dat was niet nodig. Ik werd wakker van de wandelaars en de italianen. Het werd 7:15 uur. Om 9 uur al in Estella, hevelachtig was met regelmatig klimmetjes en behoorlijke! Een ander stel fietsers lukte het niet om zonder pauzes boven te komen. Om 11 uur in Los Arcos, waar ik motoren hoorde brullen. Daar was een circuit, zoals in Assen, vermoed ik, waar wat gaande was. Ik heb daar zelf een bawuette belegd en opgepeuzeld, met een fles koud water uit een winkel aan het pleintje. Wat ik op het broodje heb gedaan? Sardines. Ik had nog een toetjes, drie koekjes, 3 walnoten en een sinaasappel. Ik zat er bijna een uur in de schaduw. Gauw verder. Klimmen en klimmen en een regeltje van de route kon zomaar weer 10 km zijn. Ik ga het gevoel dat ik meer geklommen heb dan dat ik in de afdaling zat. Maar ik ben weer een stuk (70 km) verder. Totaal 2275. Nog te gaan ca 868 (volgens mijn schema). Volgens mijn kmteller nu 2406 kms