Dag 45

6 juni 2019 - Tardajos, Spanje

Gisteravond met Gert tegenover cafeetje van de herberg gezeten en een biertje gedronken. De anderen waren de stad al aan het verkennen. Wij waren later binnen. Wel afgesproken om met ons vijven te eten. Een local gevraagd waar je het beste kon eten. Vlak achter ons waar onze ogen ook al op gericht waren en daar zijn we gewrest. Het werd een menu voor pelgrino’s. Dan heb meestal een keuze in het voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Om 22:30 uur uiterlijk weer binnen in de ‘auberge’. Dat is gelukt. Vanmorgen ging ieder zijns weegs weer. Ik wilde de stad wat doorlopen/ doorrijden. Ik had al wat foto’s gemaakt en wilde geld opnemen, stapte af en gelijk viel de linkek tas op de grond. Dat was niet fijn. Het was nog geen 8 uur en winkels gaan pas 9:30/10:00 uur open. Ik dacht laat ik vast een winkel zijn waar ze ijzerwaren verkopen en/of een fietswinkel. Wat eas er gebeurd: de hengels zitten aan de tas vast met popnagels en beide waren spontaan afgebroken. Ik zag een paar werklui bezig en hun gevraagd of zij mij aan aan een paar boutjes en moertje konden helpen? Zij hadden alleen schroeven. Op weg naar een ijzerwarenwinkel zag ik Viktor (een badkamerman als ik) en hij had wel iets voor mij in zijn bus liggen. Ik kon daarmee mijn tas weer maken en mijn reis vervolgen. Veel klimmen vandaag en ik begon pas om 10:30 uur de stad uit te rijden. Zeker wel eeer mooie vergezichten, ook over Burgos. Ik was in Hontanas langs geweest, vanwege herberg daar, maar er was geen camping. Het was er wel gezellig met sfeervolle muziek bij de kerk, maar ook verschillende diensten. Dat moet ik missen want ik sta nu op de camping in Castrojeriz. Zo meteen de tent opzetten en kijken wat hier te doen valt. Groet.   Vandaag 55 km, totaal 2400

1. Grietje en Hans:
    6 juni 2019
    Lieve Chris, wij hebben bewondering voor jouw tocht, en wat je allemaal mee hebt gemaakt tot nu toe. Het valt allemaal niet mee, maar je bent er voor gegaan en je brengt het tot een goed einde. toppie. Veel liefs van ons.