Dag 47

8 juni 2019 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Na het eten kwam in terug in het klooster en dacht dat ik gelijk te bed moest, maar ik kwam daar de keuken binnen en trof een gezellige boel. Jammer dat ik daar niet eerder bij was. Ik heb er nog zeker een uur gezeten en met diverse mensen gesproken. Een daarvan was Esther uit Madrid. Zij had ook twee jaar in Duitsland gewoond en wilde met mij graag in het duits converseren. Het ging over van alles. Leuke spontane vrouw werkte als apotheker, maar had het niet naar haar zin. Later nog met een Ier, als je naar Ierland komt niet alleen naar Dublin gaan, maar ook naar ‘Galway’ dat schijnt veel schoner te zijn! Een tip. Daarna naar de slaapzaal. Zachtjes, want de meeste slapen al. De nacht ging snel voorbij. Mijn boven buurman woelde nogal en dan beweegt heel het stapelbed. Het was tegen vijven, even naar toilet, maar slapen lukte niet meer. Ik had er ook al 6 uur op zitten, dat is meestal voldoende. Een half uur later stond mijn buurvrouw al op om te gaan lopen. Om 7:00 uur ben ik ook vertrokken. De condities waren 100% beter dan gisteren. Wind in de rug. Gemiddelde snelheid vandaag boven de 20 km (gisteren slechts 5 km!) wel veel rechte wegen, ook door de wandelaars belopen. Zij hadden wel hun eigen pad met nog jonge platanen, die voor een beetje schaduw zorgen. Het ging zo goed dat ik haast door wilde rijden naar Leon! Dat is nog ca 25 km. Vandaag ca 80 km, totaal 2480 km

1. Sylvia:
    8 juni 2019
    Hoi Chris, einde komt in zicht. Het is reuze leuk om zo mee te kunnen lezen met jouw ervaringen en ontmoetingen.
    Ik kwam vanmiddag iemand tegen die vertelde dat twee vrienden een gedeelte van de camino lopen. Zij zijn gestart in Burgos. Zou wel heel toevallig zijn als je ze tegenkomt. Remco en Taco uit Utrecht. Sterkte met je laatste loodjes.
    Liefs Sylvia