Dag 56

17 juni 2019 - Fisterra, Spanje

Aangekomen in Fisterra, kort ervoor een plekje op de enige camping gevonden. Misschien gaat her morgen regenen en dan pak ik mijn tent droog in. Tent was nu ook nog een beetje vochtig en dat is niet goed voor een tent. Ik ga zo wel op de fiets zonder bepakking naar Fisterra (dat is blijkbaar de juiste naam. De vuurtoren heeft een eigen naam/locatie. Het zonnetje komt er nu een heel klein beetje door. Ik wil de zonsondergang zien. En ik wil zwemmen, maar doe ik dat met slechts 16 graden? (Ik laat je dat morgen weten) Vanmorgen ontbijt in het pensioen. Ik heb daar gisteravond om 21:45 uur ook lekker gegeten. Ik was eerst naar het stadje Noia gegaan om geld te pinnen. Blij dat ik dat gegaan heb. Mooi stadje, mooie kerk en een mooie dienst. De kerk zat bomvol vanwege een viering. Vanmorgen om 7:00 uur ontbijt. 8:15 uur vond ik de fiets met een lege band. Gelijk maar een nieuwe binnenband om gedaan. In de oude kon ik geen gaatje vinden? Misschien lekt het ventiel. Kwaliteit niet goed? Om 9:00 uur vertrokken en even later Lourina aan de telefoon ivm lekkage! Daarvoor Erik ingeschakeld en hij heeft de verstopping van de dakgoot hopenlijk geklaard. Het was een mooie route met in het begin een flinke klim van ruim 6 km, later krijg je dat weer terug met een afdaling. De laatste ca 45 km ging helemaal naar beneden, maar al gauw besefte ik dat ik deze 45 km woensdag ook weer klimmen moet. Ik had mooi snel ca 70/80 km afgelegd. Het totaal staat met 80 km precies op 3000! Dat lijkt me een mooi einde. Misschien donderdag met de bus naar Santiago. Dan ben ik ook niet moe als mijn Lourina daar ‘s middags aan komt. 😅

1. Carla Janssen en Gerard Roerink:
    17 juni 2019
    Top allemaal weer Chris, 💕💋. Waarom hou je nu eindelijk niet eens op met al dat fietsen man?
    Je hebt inmiddels een welhaast onmenselijke, Goddelijke prestatie geleverd(3000km) Je hebt jezelf tegenover jou en iedereen al bewezen, ook tegenover jouzelf? Ga lekker bezinnen, mediteren en bedenken hoe je verder gelukkig kunt zijn. Cruijff zei het al: 'om gelukkig te zijn moet je iets doen waar je gelukkig van wordt'. Ongelofelijk simpel wellicht maar slechts weinigen doen dit hoor......... Ach je weet wel. Mooi dat Erik er altijd nog is als je in nood bent. Jullie zijn top en lieve kerels, mogen we nog eens bellen?💕💚💋🙋🏻‍♂️CI videamo Presto💐. Heb het fij nog met Lourina en zo. Tot ziens in Nederland
  2. Leny Hoezen:
    18 juni 2019
    Hi Chris,
    Gefeliciteerd met deze 3000 km, man, een topprestatie!!!