Naam:
Foto’s:
232
Video’s:

Over mij

2 jaar geleden hoorde ik van Peter dat hij een fietstocht ging maken als hij 60 jaar zou worden naar Santiago. Dat leek mij een leuk plan, maar Peter wilde alleen. Dat ga ik nu precies 2 jaar later ook doen. Alleen naar Santiago. Waarom? Verschillende redenen, maar ook het avontuur. Op de fiets. Elke dag een eind trappen en zien waar je terecht komt en wie en wat je tegenkomt. Velen zeggen dat je jezelf tegen gaat komen. Daar ben ik me van bewust. Ik kan niet vooruit kijken. Ik leef van dag tot dag. Het wordt een Pelgrimstocht, bezinnen, ontmoeten, begroeten, onthouden, genieten, een leven uit de (fiets)tas, niet werken, indrukken opdoen, foto's maken, verslag maken, eten, drinken, lezen, zoeken naar de weg. Best wel druk? Vroeg slapen, vroeg op. Ik ben zzp-er (voor wie mij niet kent), maak badkamer en toiletten (liefst renovatie, maar ook deels opknappen), op dit moment niets in mijn agenda staan aan opdrachten, probeer begin juli weer terug te zijn. Laat het van de reis afhangen. Compleet verhaal? Vragen?

Over mijn reis

Ik heb een voorbereidingsweekend gehad in Vessum, Kafarnaum met een groep mensen die ook een reis per fiets gaan maken met elk hun eigen bijzondere verhaal. Ik zal straks een foto downloaden van deze groep. We hebben in 3 dagen ca 200 km gefietst in het brabantse. Erg mooie omgeving. Veel bossen en heide. Weinig bebouwing en stoplichten. Geweldige tochten uitgezet door Toine via knooppunten. Ook veel info gekregen hoe en wat je wel en niet moet doen.

Afgelopen week dinsdag 16 april ben ik en fiets in de trein gestapt naar Leeuwarden en vandaar het Jabikspaad gefietst. De eerste dag van Leeuwarden via St. Jacobiparochie naar Easter-Littens (85 km) daarvandaan naar Kalenberg (85 km) en donderdag naar Zwolle (45 km). Ik was om 12 uur weer thuis.

Dinsdag vertrek ik naar Nijmegen en logeer ik de eerste nacht bij zus Grietje. Woensdag via Cuijck (broer Geert) naar Venlo (broer Annegert). Donderdag naar Maastricht (dochter Debora). Daarna moet ik het alleen doen 'Langs oude wegen en pelgrimssteden naar Compostela'.

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje, Verenigde Staten.