Dag 16

8 mei 2019 - Vincelles, Frankrijk

Lieve allemaal, wat heb ik afgelopen nacht lang geslapen, heerlijk! Om 8:00 uur ontbijtje en even goed gekeken of ik wel op stap zou gaan. Alle voorspellingen goed bekeken en bedacht dat donderdag vertrekken een betere optie was. Ik naar de receptie en dat was een ander persoon dan gisteren en deze vertelde dat er geen plek over was de komende nacht (volgens mij wilde hij mij een zetje geven om toch op de fiets te stappen). Ik hoefde me niet te haasten, mocht ook in de middag. Dan ook maar gelijk. Binnen 15 minuten stond ik beneden met alle bagage, fiets ‘opgezadeld’ en vertrokken ri Vaux. Ik was sneller nat dan ik zou willen. Na 3 km kwam ik al een camping tegen en toch maar even vragen of zij een caravan of iets dergelijks hadden? Kamperen was geen optie. Nee, zij niet. Maar verderop langs kanaal bij Vincelles is een camping met een soort blokhutten. Ik gauw op pad. Het regende steeds harder en ik werd natter. Wel een mooie route op het jaagpad langs de Yonne. Ik kwam wel 5 sluisje tegen en mensen op vakantiebootjes ‘Canalboat’, die je kunt huren om door de franse kanalen te varen. Je moet geen haast te hebben ergens te komen. Zij moeten al die sluisjes ook passeren. Bij mooi weer kan een aantal mensen langs het kanaal wandelen of een rondje op de fiets rijden en later weer aan boord stappen. Om 12 uur was ik in mijn hutje, kacheltje aangezet en proberen alles weer droog te krijgen. Genoeg tijd over om wat berichtjes te schrijven en te lezen. Fijne dag nog allemaal. Groet. Vandaag 20 km, totaal 890 km

supplement: om 16 uur zou het droog worden en ik lag eventjes te slapen toen er werd gebeld. Ik wakker en denk gauw naar buiten. Er zou hier een winkel, om boodschappen te doen, zijn. Naar de receptie en vragen naar de weg erheen, uitgelegd en ik op weg. Ik had (voor het slapen) al gelezen dat 1 en 8 mei een feestdag was. 8 mei wapenstilstand 1945. Kom dus bij die winkel, dicht - 8 mei alweer vandaag. Ik kom niet om van de honger, want ik had en heb nog een en ander in de tas zitten. Nog even wat rondgereden en een paar foto’s gemaakt wat vanmorgen niet ging wegens de regen. Ik was weer net op tijd bij de ‘hut’ vóór de regen. Gr

1. Hanneke Buurman:
    Ha Chris,
    Jij bent een echte bikkel zeg! Toch weer op de fiets in de regen, goed plan om zo'n blokhut te nemen, ideaal volgens mij! En ja..... die canals zijn zeker ook de moeite waard. Mooie plaatjes. Alle goeds en geniet van je rust!
  2. Wim Duiveman:
    Hehe rust😉
  3. Carla en Gerard:
    8 mei 2019
    Wat een leuke blokhut om te zien. Hebben we die in onze regio ook? Mooi anders om in de markt te zetten🧐👍. Hopelijk wat warmte en op naar de volgende rit😘succes en liefs van ons