Dag 32

25 mei 2019 - Marciac, Frankrijk

Over gisteren valt niet zoveel te verhalen. Ik heb uitgeslapen, boodschappen gedaan en 2/3 maal een wandeling gemaakt. Dat vooral om weer even op te warmen, want een kachel voor de pelgrims hadden ze niet. Voor de rest waren het aardige mensen. Ik had nog wel een leuke voorval op donderdag: het was ca 13:00 uur en ik kwam langs een ‘chique’ restaurant aan een chateau verbonden. Ik er op af gestapt en bestel iets wat ik niet ken. Eerst een soepterrine, mocht ik zelf uit opscheppen, een salade met stokbrood, kwart liter rosé. Hoofdgerecht werd opgediend alweer in een terrine; 3 grote gekookte aardappelen, winterwortel aan stukje ui en vlees? Dat vlees wat was dat? Het leek wel weer tong of zo. Ik heb gevraagd wat het was: buik van een varken. Ik heb een stukje vlees gegeten en twee aardappelen en de rest laten staan. De ober vroeg of slles goed was? Ik zei ja. Hij zag dat ik niets gegeten had en bood een biefstuk met friet aan. Ik zei: nee, dat hoeft niet, ik zit vol. Hij stond er op. Die biefstuk en friet waren lekker. Als ik weer iets bestel vraag voortaan wel wat ik mag verwachten. Maar wel een hele goede service. 😉

ik schrijf hierna nog een verhaal.