Dag 31

23 mei 2019 - Marciac, Frankrijk

Gisteren dus lekker in de spa, maar wel iets anders dan ik gewend was van de Veluwse Bron of zo. Klein en weinig mensen. Je mocht elke uur van de dag beginnen en men gaat ervanuit dat 1 uur wel genoeg is. Dat klopte. Vanmorgen rustig aan. 8 uur uit de slaapzak en 9 uur vertrokken. Andere wind. Gisteren met Lourina over de verwachte aankomst gesproken en ik schatte in op ca 16 dagen. Dat zou tegen of in het pinksterweekend zijn. Dat was te vroeg? Dus kalm aan voor mij. Het harde werken is achter de rug en nu maar een beetje ‘vakantie’ vieren. De laatste 3 dagen, incl vandaag zijn best zwaar geweest qua klimmen en zo. Ik probeer mijn zitvlak ook te ontzien door bij beklimming stukken te gaan lopen. Zo heb ik vandaag toch nog 60 km gedaan. Ik had wel eerder willen stoppen, maar vond geen kosthuis. Nu heb ik een mooie. Ik ga nog even eten en schrijf straks nog even verder... Gegeten en bij terugkomst nog een hele tijd met eigenaar zitten praten. In juli/augustus vind een groot jazz-festival plaats, waatschijnlijk de grootste van europa. Dan zijn hier wel 300.000 bezoekers in 24 dagen tijd. Er zijn daarom ook wel 90 restaurants in Marciac en omgeving. Het pelgrimshuis is elke dag volgeboekt met zeker 25 mensen, normaal 12. Nou, nou. Wie wist dat? Vandaag toevallig 2 fietsers tegengekomen in Saint-Christaud, uit België. Een stelletje, zij waren ook al 17 maanden onderweg, wel werken onderweg. Zij starten de tocht in Santiago (fiets ook daar gekocht) en waren onderweg naar Montpellier. Daarna weer terug naar België.

Ik fiets van hier naar Lourdes, naar oleron, naar St Jean-Pied-de-Port, dat is nog zo’n 220 km. Vandaar naar Santiago nog 1.015 km en van Santiago naar Cabo Finisterre 119 km en Cabo Finisterre naar Santiago weer 96 km (andere weg).

totaal 1775

1. Grietje en Hans:
    24 mei 2019
    Hallo Chris,
    Ben bij Griet op bezoek en zodoende ook even achter de PC gekropen om jouw belevenissen te zien en te lezen. Chapeau! Wat een onderneming! Kom je ook een beetje toe aan le vin, du pain et fromage? Veel plezier nog en geniet van de prachtige omgeving en bijzondere tocht. Sterkte met het achterwerk.
    Lieve groet, Jeannette
  2. Leny Hoezen: