Dag 34

27 mei 2019 - Lourdes, Frankrijk

Ik ben nog een dag in Lourdes gebleven. Samen met de andere gasten ontbeten en toen de eerste wandelaars weggingen, zongen we een lied, het Ultreïa! Daarna ging ik met de hostelier mee naar de ‘Karmel’-kerk, daarna over het terrein van de cathedraal nog gedeeltelijk dienste gezien, door de straten van Lourdes, kasteel bezocht met de tentoonstellingen. Daarna weer terug naar de grot. Ik had iets gelezen over dienst met pelgrims en heb bij de grot drie kwartier gezeten en met verwondering/verbazing naar al die mensen gekeken die de natte rotsen aanraken en wat vocht op hun hoofd of Elders. Het werd alsmaar warmer op de bank bij de grot in de zon en liep toen verder. Nog een keer naar de ‘nieuwe’ kerk en daar was een engelse dienst en dat kon ik begrijpen. Opeens werd de boodschap duidelijk en kon ik er nog wat van opsteken. Toen deze dienst was afgelopen hoorde nog meer gezang en muziek. In de zaal ernaast begon weer een engelstalige dienst. Dat ging over dat haat jezelf kapot maakt en dat je moet liefhebben ongeacht of de ander jouw lief heeft. Verder konden de mensen naar de priesters gaan om hun zonden op te biechten. Daarna nog in de hele grote ondergrondse kerk geweest. Daar werd ‘zegen’ uitgesproken over de zieken en andere aanwezigen. Toen we terug naar de herberg waar we gezamelijk met 8 man/vrouw gegeten hebben. Ik was ‘s morgens en enige en ontmoette nu weer 6 nieuwe mensen. Het werd een gezellige maaltijd. Een mooie dag.

1. Wim Duiveman:
    28 mei 2019
    Heb jij nog je zonden opgebiegt zoja welke dan😃.