Dag 39

31 mei 2019 - Lumbier, Spanje

Lekker geslapen na het eten en een fles wijn. Ik heb niet de zonsondergang, volgens Ria en Edwin was die adem-benemend. Ik heb wel een foto van ze toegestuurd gekregen. Gisteren met Lourina mijn planning doorgenomen en bedacht dat Lourina de 21ste juni naar Santiago komt. Zij onthaald mij bij binnenkost (in de cathadraal) en we blijven nog een weekje samen in Spanje. Plan is om 1 juli terug te vliegen. (Er waren al vragen gesteld hierover - bij deze beantwoord.) een mooie tocht vandaag door een brede vallei met dorpje zoals Berdún op een flinke rots met een plateau. Daar zie je er meer van, maar niet allen bebouwd met huizen, akkerland. Toen langs een stuwmeer van ca 15 km. Daarna kwam ik wel weer plaatsjes tegen zoals Javier, Sangüesa, Liédena en Lumbier. Vooral Sangüesa vond ik leuk. Daar ontmoette een nederlander mij, hij woont er al 35 jaar. Het beviel hem prima, geen stress. Wel een vrouw die hem ‘vriendelijk’ vroeg samen met haar verder te lopen. Tien meter verderop stond hij alweer met een ander te praten. Komisch stel. Na Liédena ging de route langs de Rio Arati links en rotspartijen rechts van mij en boven mij zwevende vaalgieren. Na een aantal kms moest ik door een tunnel en kwam ik in een kloof terecht, dat was heel mooi. Vele vaalgieren die daar nestelen. Na de kloof weer door een tunnel het gebied weer uit. Even later zit ik op de camping dit verhaal te schrijven. Het leven is goed, zoals het is. Morgen weet ik meer over Lumbier. Vandaag 60 km, totaal 2145

1. Godfried:
    31 mei 2019
    Hey Chris vind je verhalen grappig, maar vooral een dappere reis die onderneemt, respect en succes Gr Godfried
  2. Tatjana:
    1 juni 2019
    Dag Chris,
    Het is soms zo grappig hoe jij het noteert.
    Ik zie het dan zo voor me.
    Geweldig dat je zomaar durft te fietsen zo’n eind en dat het dan toch zienderwijs vordert! En dan te bedenken dat er ook mensen zijn die lopen.
    Ik begrijp soms niet waarom mensen deze pelgrimstocht ondernemen.
    Is het misschien een soort boete of is het zelfkastijding?
    Of is het dat je deze tocht ooit moet hebben gedaan om tot je diepste te komen?
    Maar, alle respect, ik zou het niet meer snel durven maar ben wel jaloers (in positieve zin) op jou lef!👍😊