Dag 9

1 mei 2019 - Avioth, Frankrijk

Mijn nacht kon niet slechter. Ik ging om 10 uur naar de tent. Natte bende, nat in vergelijk tot de vorige camping, deze lag minder hoog. Sliep vrij snel en werd om 1 uur wakker, kabaal (noem het maar queelen of karaoke - met verstekker), tot ca 3:30 uur ik kon er niet meer door slapen en het was heel koud. Om 6:15 uur opgestaan en alles inpakken. De tent was het lastigste want de tent nat en met rijp bedekt. Je propt die tent zoals die is in een zak. Met die temperatuur waren mijn bevroren. Geen pretje. Ik had al aan de overkant een café van Total gezien. Ik denk om 7 uur even koffie drinken en opwarmen? Nee dus. De zon was er vroeg bij. Op weg, klimmen, dalen achter elkaar. Je zag ook dat hetland in de verte omlaag ging. Gisteren zat ik nog op 600 m en vandaag zou ik naar ca 200 m gaan. Om 10 uur had ik het al weer zo warm dat ik in korte broek en hem verder gegaan ben. Wat een weer. Ik heb wat foto’s onderweg gemaakt. Langs een weg reed ik langs 2 oorlogs-kerkhoven van ‘14-‘18. Daar geen foto’s van. Om 15 uur was ik bij de abdij van Orval. Kaartje gekocht en even rondgelopen. Je mocht alleen de ruïnes bekijken en het museum.  Dat vond ik eigenlijk minder interressant. ‘n Half later was ik in Avioth, bij het centre de partage.ik dacht en gezellige herberg met open haard, een simpele kamer met een of meerdere bedden, een stevige maaltijd bereid, zoiets. Het is alternatief, moestuin, organische wc. Wil je nog meer weten. Ik heb gediucht, de tent en slaapzak te drogen opgehangen en schrijven. Niks vergeten? Ik dit gebied kun ook heel mooi op de motor rijden. Prachtig. Fijne avond allen. PS ik reageer misschien niet direkt op reacties (ik weet ook niet precies hoe dat moet en hoe dat er uit ziet), maar ik probeer wel het antwoord te geven in het verslag van de volgende dag en ik vind het erg leuk reacties te ontvangen. Ga er vooral mee door. Vandaag 80 km, totaal 540

1. Hanneke Buurman:
    1 mei 2019
    Oeps!! niet niks Chris: een koude natte nacht ed. Ik zie het voor me!! Knap dat je ervoor gaat en dit zal er wel bij horen he?! Goede moed gewenst en de zon is er in ieder geval wel weer bij! groetjes hoor!
  2. Peter Post:
    1 mei 2019
    Hey grapjas je bent Luxenbourg al gepasseerd. Klasse man enne na regen weer sunshine. Nu nog een stukje Frankrijk. La douce France doet haar naam wel eer aan en une plat du jour is meestal goed bikken. Au revoir pelegrin et A-Dieu🙏👍🤗big hug
  3. Tatjana:
    Sterkte!
  4. Carla en Gerard:
    1 mei 2019
    He lieve Chris zo elke dag weer een stuk verder. TOP van je en mooie plaatjes. Hopen zeer dat je je enigzins goed voelt👍😘lieve groet en leuk om je te volgen