Dag 10

2 mei 2019 - Courtisols, Frankrijk

Goeden avond, een beetje later komt toch nog het verhaal van de dag. Gisteravond hebben we met 4 mannen gezamelijk gegeten ipv soep werd het brood, ook goed. Na het eten met een van de mannen nog een wandeling gemaakt. Hij had veel in het buitenland gewerkt en was aan het solliciteren in Luxemburg en logeerde door de week in dit centrum. Hij gaf ook een rondleiding in het centrum. Vroeg naar bed, heerlijk geslapen en vroeg op. Wel ontbijtje genomen en om 7:15 uur vertrokken richting Vienne-la-Chateau. Ik was daar om 16 uur. Onderweg veel militaire begraafplaatsen (net als gisteren) en een gedenkteken/uitzichttoren voor ameriakaanse gevallenen in Montfaucon. 215 treden omhoog en een mooi uitzicht (zie foto’s). Ik ben niet zo heel goed in kaartlezen (Lourina kan het beter) en kwam in Cheppy op een punt waar een man mij aansprak en vroeg waar in naar toe moest? Ik anwoordde: naar Santiago. Dat bedoelde hij niet. Uiteindelijk had ik precies de verkeerde kant op gegaan. De man woonde in een groot huis met 2500 m2 grond om het huis voor nog geen ton! Huis in de randstad verkocht. Met 58 jaar gestopt met werken (vervroegd met pensioen, landmacht). Hij had het naar zijn zin. 3,5 uur reizen naar de randstad. Ik was weer op de goede weg en om 4 uur op zoek naar onderdak. Een hotel was zo duur, wel incl diner en ontbijt, dat wilde ik niet en de ander was ook niet ‘betaalbaar’ dus keek ik verder in mijn gids en ruim 40 km verderop was een pelgrimsherberg. Daar ga ik naar toe. Ik riskeer een nat pak, maar dat vond ik ok. O ja, ik was zo maf om een stade (eenvoudige camping) te zoeken en kwam een man met hond tegen en ik vroeg of hij de stade wist. Ja iets terug, maar ik moest de sleutel bij de ‘Mairie’ (stadhuis) halen en dan kon ik binnen in die zaal slapen. Ik naar het stadhuis en het was bijna gelukt. Toch als een haas op de fiets naar l’ Epine. Lange wegen, grote afstanden, op en neer, zo ver je kijken kon aan koolzaadvelden, prachtig mooi allemaal. Toen kwam ik daar helemaal doorweekt van de regen aan en de poort op slot en alles donker. Foute boel. Daar waren twee behulpzame mannen, maar ik begreep niet waar ze het over hadden. Toen ging ik naar het dichtbijzijnde hotel/restaurant en deze patron of eigenaar heeft voor mij gebeld. Alle nummers die op mijn lijstje stonden zijn niet goed of bestaan niet. Ik hoopte dat ik in dit hotel kon slapen? Ik had geen zin om nog verder te rijden of waar dan ook heen. Uiteindelijk kreeg ik het adres waar ik nu ben en moest nog zeker 3 km terug rijden naar Courtisols. Aan de thee. Zeker 140 km gereden, de totale afstand 680 km?

1. Tatjana:
    2 mei 2019
    Hopelijk goede nacht!
  2. Leny Hoezen:
    3 mei 2019
    Ik kan me voorstellen dat je het onder die omstandigheden even hebt gehad. Wat een prachtige foto van het trappenhuis! Je conditie is inmiddels vast en zeker top. Zet hem op!
  3. Chris:
    3 mei 2019
    Ja dat vond ik mooi. Conditie goed, maar kan beter. Ik heb net een chalet voor 3 nachten betrokken en ga zo waat boodschappen en lekker vh weekend genieten. Groetje en iok fijn weekend