Dag 25

17 mei 2019 - Condat-sur-Ganaveix, Frankrijk

Vandaag een miezerige dag, alhoewel het droog begon met flauw zonnetje tot ca 09:30 uur. Na het ontbijt vertrokken op de fiets. Ik rijd vaak eerst verkeerd voordat ik op goede weg zit. Vandaag ging het goed, doordat we gisteren nog een paar keer rondgewandeld hebben, maar beneden aan de brug moest ik linksaf en ging rechtdoor. Hierdoor kon ik weer een extra mooie foto maken. Nog een keer te ver gereden onderweg en met maps.me de juiste weg gevonden. Onderweg kwam ik een nederlander tegen met volle bepakte fiets. Marco was op de terugweg en had de katharenroute gefietst, met aanlooproute en route terug over ‘oude wegen’. Baan opgezegd en bij terugkomst weer een nieuwe start in het onderwijs. Om 14:30 uur was ik bij mijn adres in Condat. Hier maar een beetje de regenbuien over laten komen, hoewel het nu toch wel droog is. Ik weet nog niet wat ik hier verder moet?

Gisteravond met Jan gegegeten en gebabbeld. Hij is 72 en loopt vanaf zijn pensioen elk jaar een maand een pelgrimspad. Dit jaar met zijn broer. Jan loopt nog een week en rijd met de TGV terug naar Parijs en de Flix-bus verder naar Amsterdam en vandaar weer naar Helmond waar hij woont. Ook met Tony een jongeman van 29 jaar een praatje gemaakt (ik was hem al eerder op de dag tegengekomen). En dan logeren we in dezelfde herberg wat wel grappig is. Hij reist graag en vooraf werkt hij veel en hard. Hij heeft logistiek gestudeerd en heeft groot rijbewijs. Daarmee verdient zijn geld. Hij is in Amerika, Australië geweest om te leven en te werken. In Australië heeft hij 3 maanden achtereen gewerkt als kersenplukkker en rongereisd met een visum voor één jaar. Omdat hij zo’n tijd op een adres gewerkt heeft mag hij nog eens terugkomen voor een jaar. Je moet het maar weten! Veel in Frankrijk en Spanje camino’s gelopen. In Spanje meer en ook in refugio’s meegeholpen in een keuken met groenten uit eigen tuin. Hij heeft zich in de keuken helemaal kunnen uitleven met koken voor de pelgrims. Zelf is hij nu bezig een vw om te bouwen met zoveel mogelijk natuurlijke materialen voor isolatie ed. Daarnaast gaat een caravan ombouwen als ‘foodtruck’ en ergens langs de camino-route een plekje vinden waar hij zijn eigen groentes kan verbouwen. Zijn vw rijd op bio-diesel en een mengsel van alcohol. Het kan anders in de wereld en deze jongeman heeft zijn pad gevonden!. Hij heeft ook nog twee broers en die zijn ‘normaal’ (huis, basn, getrouwd, kids)

Vandaag 55 km vanwege de regen en beperkte voorziening, totaal 1375

1. Hanneke Buurman:
    17 mei 2019
    Wat een inspirerende ontmoetingen heb jij Chris. Wow! Ben nog wel benieuwd naar die "normale" broers. Leuk zoals je schrijft over je onverwachte contacten! Alle goeds voor het vervolg en hopen dat de regen weg blijft! Groetjes van ons tweetjes!
  2. Leny Hoezen:
    18 mei 2019
    Hi Chris,
    Belde zojuist julle vaste telefoon en kreeg jou aan de lijn. Helaas kon ik enkel aan je stem horen dat jij het was. Verdere communicatie was vanwege de slechte verbinding niet mogelijk. Succes met het vervolg van je tocht en we blijven je berichten volgen. Hartelijke groet Leny