Dag 28

20 mei 2019 - Castelnau-Montratier, Frankrijk

Vanmorgen om 8 uur uit Rocamadour vertrokken ri Cahors. Eerst moest in het dal in om vervolgens weer naar boven te rijden. Nog even een aantal foto’s gemaakt terwijl aan de overkant fietste. Mooi gezicht, dat mijn lezers ook vinden. Vandaag vele malen klimmen. Gingen vallei en ook een helemaal afgedaald. Erg mooi. De snelheid liep wel oo tot over de 40 km en dan knijp ik wel in de remmen. Mooie snelheid is tussen de 30 en de 35 km/uur, dan hoef je niet te remmen voor de bocht. De laatste afdaling was het mooist, precies de goede snelheid. Ik keam vandaag 2 fietsrrs tegen en wandeling die ook oo weg waren naar Compostella. Zij wsten al 15 dagen aan het lopen en rekenden nog met zo’n 2,5 maand. Verder was heerlijk rustig; mooie wegen bijna geen auto’s en dan kom je in Cahors. Ligt aan 3 kanten omgeven door een rivier. Maar wat een drukte! Ik had even overwogen om een herberg te boeken, maar ik stond in de rij. Er was wel nog een plaats, maar het leek zo benauwd dat ik snel Cahors achter me liet. Vandaag ruim 90 km gefietst. (Ik wil Lourina gauw weer zien) daarmee komt het totaal op 1580 km. Kom ik hier is er alleen een camper-plaats. Ik heb nog twee campings 10 km verderop gebeld, maar die gaven geen gehoor. Ik dacht bij mijzelf: ‘ik zet de tent hier neer’. Toen zag een hek waarovrr heen geklommen is. En ontdekte dat ik dat er toch een camping was, maar geheel leeg. Daar stond ik liever.hoe kom ik daar? Fiets optillen was geen optie. Omrijden. Na wat gezoek kom ik bij de ingang: gesloten. Poort dicht. Toch maar weer terug naar de camper-plaats. Fiets 50 meter en zie een garage met een grasveld en wat auto’s er op. Vraag toestemming: en voila

1. Tatjana:
    20 mei 2019
    Haha, grappig! Bedoel positief grappig.
    De doorzetter wint!👍😊
  2. Vincent:
    21 mei 2019
    Ha Chris, trouw lees ik steeds jouw reisverhalen en zie al die plaatsen voorbij komen. Vanochtend eindelijk maar eens de kaart erbij gepakt. Man, wat ben je ver!!!! Dapper en leuk.
    Dank voor de leuke foto's die je maakt.
  3. Wim Duiveman:
    21 mei 2019