Dag 37

29 mei 2019 - Jaca, Spanje

Vanmorgen gepast afscheid genomen van mijn hospita. Met de vertaalapp haar duidelijk gemaakt zij mij een dak boven mijn hoofd bood en een warme douche en bed op het moment dat ik dat hard nodig had. Even rond gekeken in Canfranc-Estatcion en ik keam bij de vvv uit en daar vertelde ze mij dat Canfranc nog 4 kilometer verderop lag en dat daar ook de auberges zijn. Ook daar weer voorbij gereden en onderweg met beeindering naar mijn nieuwe omgeving de ‘perineos’ gekeken. Ik ben onderweg diverse keren en ben nu in Jaca, slechts 25 km verder. Hier even de bastille bekijken en proberen iets van de dpaanse sferen op te snuiven. Dit is best een grote stad. Welaan, waar wacht ik op? Totaal 2025 km

1. Hans Westerink:
    29 mei 2019
    Hoi Chris ..bon Camino....nog ongeveer 800km gewoon doortrappen,en je weet....een
    Pelgrim mag niet klagen..trouwens als je naar Fisterra wilt,komen er nog 200km bij,maar
    Zeker de moeite waard.
    Vlak voor Fisterra is een mooie Camping aan de weg.
    In Fisterra kun je je overtollige spullen verbranden,en dan weer terug naar Santiago.
    Tip: in Santiago is een fietsen depot,die je fiets naar huis kan verzenden,goedkoper dan Soeters.
    Je kunt je fiets daar ook stallen,als je de stad ingaat.
    Veel fietsplezier...
    Hans

Ps. het fietsdepot zit vlakbij het Ned.Pelgrimshuis
  2. Carla en Gerard:
    29 mei 2019
    Who.... wat een afstand inmiddels afgelegd👍Knap werk. Je kuiten en beenspieren zullen wel toegenomen zijn met al dat trappen😀. Weet je al wat je gaat doen als je aankomt en daarna? Nou succes nog even👍Liefs van ons G en C
  3. Marcella:
    29 mei 2019
    Hoi Chris, hoeveel stempels heb je al? En hoe weet je waar je ze moet/ kunt halen? (Boekje of zo?) Ik heb geen camino- ervaring dus vandaar ff deze vraag. En moet je ze aan iemand laten zien of alleen voor jezelf en je dierbaren?