Dag 42

3 juni 2019 - Berceo, Spanje

Logroño is de hoofdstad van Riojo en heeft veel te bieden. Het was zondag en er waren veel mensen op straat, veel terrasjes. Veel camino-gangers. Ik heb een groot deel van het centrum bekeken. Ook een aantal kerken/cathedralen. Wat opvalt zijn de grote ‘altaren’, rijk versierd. Zie foto. Ik had nog geen praatje gemaakt en heb een keuze gemaakt om te eten tussen paella en tapas. Uiteindelijk ging ik voor de tapas. Welke? Er waren er nogal wat. Dan is altijd lastig om een keuze te maken.  Je moet weten dat het daar tegen 20 uur begint met het avondleven. Iedereen zet zijn tapas op de bar. De keuze was gemaakt. Ik ging een bar binnen met al één persoon in de zaak. Bestel een biertje en vraag om een tapas. Dan wacht ik even, komen er twee mannen en een vrouw binnen. Mannen bestellen in het spaans en praten met vrouw in het engels. Ik vraag hoe werkt het? Wat het kost, enz. Heel eenvoudig per stuk € 1,60. Ik had dus voor € 3,20 besteld. Dan kon ik nog wel een biertje bestellen en wat tapas proberen. Het werd gezellig met de 2 mannen van de canarische eilanden en de jonge vrouw uit de USA. Vanmorgen vertrokken uit Logroño en richting volgende halte. Het was een mooie route, wel veel klimmen. Langs een stuwmeer en daar leek het fout te gaan, maar niets is minder waar. Ik zat nog steeds goed op weg. Ik kwam nog een groepje belgen tegen en duitsers ( man/vrouw ) op electrische fiets, maar tegen als ik afboog gingen zij recht door. Ieder zijn rit! 😉 Op de camping waren nederlanders en duiters. Praat genoeg. Nog even naar Monasterio de Yuso gelopen. Eind van deze dag. 60 km, totaal 2335

1. Leny Hoezen:
    5 juni 2019
    Hi Chris ik geniet van je mooie verhalen. En heb respect voor je doorzettingsvermogen. Wat een rit! Succes met het vervolg. Groetjes Leny