Dag 46

7 juni 2019 - Carrión de los Condes, Spanje

Gisteren na tent opzetten door dorp gewandeld en inkopen gedaan. Daarna kwam ik langs een kapper en ging naar binnen (toevallig is Lourina vandaag ook naar de kapper geweest). Ik moest wel even wachten, maar dat vond ik niet erg. Er waren 2 oude ‘dametjes’ in behandeling met krulspelden en haardrogers. Ze moesten ook uit en in de stoel geholpen worden. Ik ben netjes geknipt. Mijn haar zat voor de ogen en nu niet meer. Daarna naar de camping. Ik kon in de kantine eten (Peter opperde dat ze heerlijke paella bereiden, maar dat ga ik nog een keer eten), maar dat heb ik niet gedaan. Ik had nog eten in de tas (al een paar dagen) en heb dat gegeten. Toen een rondje over de camping en een praatje gemaakt met duitsers die een landrover hebben. Zij kwamen van Portugal en vonden het druk! Toen begon het te regenen. Ria was ook op de camping, maar ik kon haar tent niet vinden. Ik ging de tent in, het was ca 21 uur om 22:00 uur gaan slapen. De volgende dag ( vandaag ) rustig ontbeten en de de tent droog ingepakt. Om 9:30 uur vertrokken en kwam na 2/2,5 km er achter dat mijn handdoek nog op de waslijn hing. Ik was al een keer een handdoek vergeten, dus deze ging ik even ophalen. Dat kost natuurlijk tijd en kms. Er stond vandaag heel veel wind. Ik had niet de kracht (miste een electrische ondersteuning) om een grote snelheid te halen. Verschillende keren ook een stuk gelopen. Mijn knieën voel ik wel en daar moet ik wel rekening mee houden. Ik heb mijn lieve dochter om advies gevraagd. De omgeving hield ik wel in de gaten. Die is mooi. Veel akkerland met wuivende halmen. Ook steeds kleine dorpje met kerken en oude nederzettingen. Het is ook een land waar de aarde  nat gehouden moet worden. Ik zie dan ook vele waterlopen van vroeger maar ook uit huidige tijden. Droogte is van alle tijden. Zij weten het land te irrigeren. Chapeau. Wanneer ze werken? Ik weet het niet. Zie wel af en toe traktoren rijden. Na elke 3 km is er wel een dorpje met herbergen, maar mijn doel voor vandaag was Carrrion. Onderweg (ik lag lekker op een bankje te suffen) kwam een duitser aan met eenzelfde fiets als Gert. Hij kwam van Köln, toen nog een wandelaar uit Rheinpfalz bla bla. Ik wilde eigenlijk verder, maar kreeg nog een een airbenb adres in Lemberg (Weber) erbij. Ook een mooi gebied om met de motor te rijden. Verder gereden, kwam de duitser weer tegen: hij was te ver gereden, moest weer terug. Om 17:15 uur in Carrion en ingeboekt bij ’klooster’. Dorp ingegaan en zag er gezellig uit met een aantal eeuwenoude gebouwen. Nu uitgegeten en verhaal bijgewerkt. Vandaag ca 50 km, toast 2450 km

1. Wim Duiveman:
    9 juni 2019
    Je gedraagt je netjes hoor😂😎